Deklaracja dostępności
Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.filharmonia.lodz.pl/ .
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Pliki na stronie występują w postaci skanu: przykład piewszy, przykład drugi, przykład trzeci
- Na stronie występuje nie w pełni poprawne formatowanie, które może powodować problemy z dostępnością: przykład pierwszy,
Treści nieobjęte przepisami
- multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez firmę
IntraCOM.pl S.C., która zadeklarowała wyżej określony poziom zgodności
z wytycznymi aktualnego standardu WCAG.
Wykonawca przedstawił stosowne
oświadczenie (pdf, 1.45MB)
.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 Filharmonia Łódzka rozpoczęła proces osiągnięcia maksymalnej dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Planujemy w 2025 roku zakup tablic dla osób słabowidzących i niewidzących
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
- Przejdź do menu głównego (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
- Przejdź do wyszukiwania (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
- Przejdź do mapy Strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)
- Przejdź do Deklaracji Dostępności (Skrót klawiaturowy: ALT + 5)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Gaik - mejlowo anna.gaik@filharmonia.lodz.pl lub telefonicznie 693 380 085.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Anna Gaik,
- Adres: Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina Narutowicza 20/22, 90-135 Łódź,
- mejl: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Filharmonia posiada aplikację "Filharmonia Łódzka", która jest dostępna w sklepie Play.
Aplikacja jest, powstała jeszcze przed 2029 rokiem. Przewidziana jest jej aktualizacja i modernizacja w tym roku, m.in. pod kątem WCAG. W tamtym roku została zbudowana nowa strona FŁ.
Dostępność architektoniczna
Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina
Narutowicza 20/22, 90-135 Łódź
Czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje?
Tak
W jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku?
Nie występują schody przy wejściu do budynku.
W środku jest pięć wind, w tym jedna dla publiczności, pozostałe dla pracowników instytucji.
Czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą?
Tak
Czy schody wyposażone są w poręcze?
Tak
Czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami?
Nie
Czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla?
Nie
Czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe?
Nie
Czy jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami?
Tak
Czy jest parking dla osób z niepełnosprawnościami?
Parking jest tylko dla pracowników instytucji. Na nim jest odpowiednio dużo miejsca by pracownik poruszający się na wózku mógł z niego skorzystać. Dla publiczności stosowane jest rozwiązanie polegające na pomocy bileterów przy wysiadaniu z auta podjeżdżającego pod wejście.
Czy są i gdzie się znajdują tyflomapy?
Nie ma
Czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla?
Nie
Czy podmiot stosuje w swoim budynku dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych?
Nie
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Nie ma informacji. Instytucja jako publiczna jest zobowiązana do umożliwienia wejścia z psem asystującym, co miało już miejsce.